Cum sa scapi de stres ca sa arati si sa te simti mai bine

Beauty is everywhere este motto-ul meu in viata, sunt si voi fi mereu in cautarea  frumosului oriunde ar fi el, de la modalitati in care poti sa arati si sa te simti mai bine, pana la locatii, oameni si natura, tendinte si de ce nu, moduri in care poti elimina stresul din viata ta.

stresHai sa ne oprim putin! Ai o oglinda la indemana?

Am o intrebare si vreau sa fii sincera cu tine: ce vezi prima data in oglinda dimineata cand te trezesti, versus amiaza sau seara inainte culcare? Arati la fel de obosita cand mergi la culcare ca dimineata? Uneori chiar si pe percursul zilei vezi tot aceeasi reflexie in oglinda?

Cum sa-ti faci din oglinda un aliat?

O sa-ti spun un mic secret despre mine: uneori cand ma uit in oglinda si-mi vad pungile de sub ochi, ma gandesc ca as putea cara cumparaturile de la supermarket in ele. Dar, desi ma apropii cu repeziciune de 40 ani, de cele mai multe ori vad o femeie increzatoare in fortele proprii, feminina, puternica, misterioasa, eleganta si mult mult mai tanara 🙂

stres free Cum reusesc asta? Hai sa iti spun:

Stresul ne poate afecta in diferite feluri, cu atat mai mult cu cat inaintam in varsta. Tot ce trebuie sa facem este sa incercam sa controlam nivelul de stres. Nu a zis nimeni ca este usor totusi, este un proces de durata. Dar, daca eu am reusit, tu de ce nu ai putea?

La scenarii nimeni nu este mai bun decat o femeie cu timp. Timp de gandire, timp de analizat situatii, circumstante, discutii  pe toate partile si din toate unghiurile, pe fata si pe dos, fie ca vorbim despre viata profesionala sau personala, presiunea din exterior este deseori amplificata din interior. Auzim atat de des: “esti frumoasa asa cum esti” (desi eu cred ca toate femeile sunt frumoase), “iubeste-te pe tine insati”…  dar nu le credem niciodata! De ce? Uneori cand fardez o clienta noua (in special o mireasa), mi se spune ca sunt ca un mini psiholog, pentru ca nici tot machiajul si trucurile din lume nu te pot “scoate” la lumina, daca nu vine din tine. Cum sa reusesti asta? Am constatat de-a lungul timpului ca autosugestia este foarte importanta si chiar functioneaza. Hai sa-ti mai spun  cateva lucruri pe care le-am testat de-a lungul timpului.

In trecut am recurs destul de des la ciocolata (unul dintre viciile mele preferate fie vorba intre noi), dar desi starea de bine era la cote maxime dupa ce mancam ciocolata, da ciocolata, toata ciocolata, in scurta vreme incepeam sa ma simt vinovata, sa ma gandesc ca nu o sa mai reusesc sa intru niciodata in acea pereche de blugi pe care o tineam atarnata pe un umeras la vedere in camera de zi, ca un memento, ca un judecator aspru al tuturor poftelor culinare pe care mi le satisfaceam pe parcursul zilei. Bineinteles ca dupa o privire lunga catre blugi urma si cantarul, iar stresul punea stapanire pe mine, iar ca o reactie in lant: sentimentele de vinovatie erau urmate de o noapte alba.

stres kilograme in plusAsa ca, in loc sa ma mai apropii de raionul de dulciuri cand merg la cumparaturi, stau mai mult in cel de legume/fructe. Am inceput de cateva luni sa mananc mai multe fructe si legume, iar acest lucru nu numai ca m-a ajutat sa mananc mai bine si mai sanatos, dar am reusit sa scap si de 4-5 kilograme cu care ma luptam de cativa ani. Dupa cateva luni am mai dat jos inca 5kg. Daca in vara cantaream aproape 69/70 kg, acum cantarul meu arata doar 60 si am devenit din nou prieteni, iar asta bineinteles ca m-a facut sa ma simt mai bine, sa arat mai bine, sa am mai multa incredere in mine dar si sa am mai multa energie, iar blugii cu pricina imi vin ca turnati doar ca  nu-mi mai plac acum :))) Femeile… cine sa ne mai inteleaga si pe noi, daca nu chiar noi?

Acum dimineata prefer sa-mi fac un smoothie din 3 fructe (ce am prin casa) in loc de micul dejun al campionilor cu doua oua ochiuri trase-n  unt, 4-5 felii de bacon prajit, crocant, ciuperci trase la tigaie, branza si rosii. Daca te intrebi cumva sa stii ca raspunsul este da: mancam si  2-3 felii de paine de una singura… iar pofta de dulciuri incerc sa o pacalesc cu alune, nuci sau fructe uscate si chiar imi iese de cele mai multe ori.

Sportul si orice fel de miscare in general, ajuta enorm la scaderea nivelului de stres. Norocul meu ca nu am fost niciodata o persoana sedentara, mi-a placut mereu sa fac miscare, fie ca era vorba de mers la sala, la bazinul de inot sau pur si simplu mers pe jos, senzatia de febra musculara mi-a dat mereu o stare de bine. Cand nu am foarte mult timp sau energie, aleg plimbarile lungi, imi place sa merg pe jos si sa descopar ce am pe langa casa, lucruri care imi scapau mereu atunci cand mergeam cu masina… Recent am descoperit yoga si incerc sa o practic in confortul casei mele, pentru ca nu am nevoie decat de o conexiune buna la internet si youtube 🙂

stres

Un alt lucru care te poate ajuta sa iesi din stare, ar fi sa incepi sa ai grija de pielea ta. Stiu ca scriu in mod obsesiv asta deja, dar desi este un secret de frumusete pe care il stie toata lumea, deseori alegem sa il ignoram. Curatarea si hidratarea tenului la orice varsta este o necesitate. Cu cat esti mai stresata, cu atat pielea este mai deshidratata, deci nu o ignora.c

Tu ce faci cand vrei sa te simti mai bine cu tine? Mi-ar placea sa aflu ce trucuri folosesti.

Daca ti-a placut acest articol, lasa un comentariu in rubrica de mai jos. Parerea ta este foarte importanta pentru mine. Pentru mai multe sfaturi si trucuri ma poti gasi si pe retele de socializare!

Facebook : Asterya & Make-up by Stela Ciciu
Instagram: Stela Ciciu
Sursa foto: Lucian Balasescu

Comentarii